لوگو-آیکیدو-استاد-اصفهانی

آیکیدو جهانی

آکادمی بین المللی
آریانا آیکیدو آی کی کا

لوگو-آیکیدو

آکادمی بین المللی
آریانا آیکیدو

چگونه آیکیدو کار کنیم؟

معرفی رشته آیکیدو aikido ، یکی از جذاب ترین رشته های هنر های رزمی
آیکیدو یک هنر رزمی مدرن ژاپنی است که توسط موریهی اوشیبا به عنوان ترکیبی از مطالعات رزمی، فلسفه و اعتقادات مذهبی وی توسعه یافته است. هدف اوشیبا ایجاد هنری بود که تمرین کنندگان بتوانند از آن برای دفاع از خود استفاده کنند و در عین حال مهاجمان خود را از آسیب محافظت کنند. آیکیدو غالباً به عنوان راه متحد کردن با انرژی زندگی یا به عنوان “راه روح هماهنگ” ترجمه می شود. طبق فلسفه بنیانگذار، هدف اصلی در عمل آیکیدو غلبه بر خود به جای خشونت یا پرخاشگری است. موریهئی اوشیبا برای اشاره به این اصل از عبارت پیروزی واقعی ، پیروزی نهایی بر خود ، اینجا و اکنون استفاده کرد.

اصول اساسی آیکیدو شامل: حرکات، ورود، کنترل تنفس، اصل مثلثی و چرخش است که حرکت حمله حریف را تغییر می دهد. برنامه درسی آن شامل تکنیک های مختلف، در درجه اول پرتاب و قفل مفصلی است.
آیکیدو عمدتا از هنرهای رزمی ناشی می شود، اما در اواخر دهه 1920 میلادی شروع به جدا شدن از آن کرد، که بخشی از آن به دلیل درگیری اوشیبا با مذهب اموتو کیو بود.

شاگردان ارشد اوشیبا رویکردهای مختلفی نسبت به آیکیدو دارند، که تا حدی به زمان تحصیل با وی بستگی دارد. امروزه آیکیدو در سراسر جهان با سبک های مختلف، با طیف وسیعی از تفسیر و تأکید یافت می شود. با این حال، همه آنها از تکنیک هایی استفاده می کنند که توسط اوشیبا فرموله شده است و بیشتر آنها نگران سلامتی مهاجم هستند.

ریشه شناسی و فلسفه اساسی
کلمه “آیکیدو” از سه قسمت تشکیل شده است:
Ai که به معنای هماهنگی و وحدت بخشیدن است.
Ki کی که به معنای روح، نیروی درونی، انرژی طبیعی بدن است.
Dō که به معنای راه و روش است.
اصطلاح aiki به راحتی در زبان ژاپنی خارج از محدوده budō وجود ندارد. این امر منجر به تفسیرهای بسیاری از کلمه شده است. mainly به طور عمده در ترکیبات به معنای “ترکیب ، متحد کردن ، بهم پیوستن ، ملاقات کردن” استفاده می شود.

اصطلاح dō در هنرهای رزمی مانند جودو و کندو و در هنرهای مختلف غیر رزمی مانند خوشنویسی ژاپنی (shodō) ، گل آرایی (kadō) و مراسم چای chadō یا sadō نیز یافت می شود. بنابراین، از یک تعبیر کاملاً تحت اللفظی، آیکیدو “راه ترکیب نیروها” یا “راه وحدت انرژی” است، که در آن اصطلاح aiki به اصل یا تاکتیک هنرهای رزمی آمیخته شدن با حرکات یک مهاجم به منظور کنترل آنها است. یکی با درک ریتم و قصد مهاجم از aiki استفاده می کند تا موقعیت و زمان بهینه را برای استفاده از یک ضد حمله به دست آورد.

برچسب ها:

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *